Belastingvrije auto. Een droom die iedereen heeft.

De belastingvrije auto. Een droom die natuurlijk iedere Nederlander van tijd tot tijd zal hebben, want wie wil er in Nederland niet de hoge kosten voor de wegenbelasting en de BPM omzeilen, en wie wil er nu niet rondrijden in een belastingvrije auto?

Maar voor de meeste voertuigen moet je in Nederland gewoon belasting betalen. Sterker nog, voor de meeste voertuigen wordt je in Nederland gewoon dubbel gepakt, en de wegenbelasting betalen, en bij de aanschaf veel BPM betalen.

De BPM, zeg maar de belasting die je moet betalen bij het kopen van een nieuwe auto, of ook als je een auto wilt importeren, die moet je altijd betalen.

Dat is gewoon de Nederlandse manier om iedereen als het ware te straffen voor het kopen van een nieuwe auto, want daarvoor hoef je niet in het buitenland te betalen. Daar kennen ze geen belasting over het kopen van een nieuwe auto.

Er is geen mogelijkheid om onder de BPM uit te komen, maar je kunt wel, afhankelijk welke nieuwe auto je koopt, en hoe millieuvriendelijk deze auto is, er zorg voor dragen dat je veel minder BPM hoeft te betalen.


Aantal eigenaren, APK vervaldatum, energielabel, dagwaarde weten?. Vul het kenteken hieronder in.


Er is geen belastingvrije auto

Dus het sprookje van een belastingvrije auto, dat sprookje loopt helaas erg slecht af. De belastingvrije auto bestaat niet, althans voor wat de BPM betreft.

Wel zijn er diverse mogelijkheden om geen, of veel minder wegenbelasting te hoeven betalen.

Minder betalen, dat doe je weer door een auto te kopen die minder CO2 uitstoot heeft, c.q. een kleinere motor heeft.

Want de wegenbelasting is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld de motorinhoud of de millieuvriendelijkheid.

Een echt belastingvrije auto, dat kan alleen als je in een auto van veertig jaar oud, of ouder gaat rondrijden. Een echte oldtimer dus.

Maar, eerlijk is eerlijk, en dat is ook de reden dat het een belastingvrije auto is, in een oldtimer ga je niet vele honderden kilometers rondrijden, want daar ben je natuurlijk erg zuing mee.

Een belastingvrije auto is dus wel mogelijk, maar de belastingvrije auto heeft ook veel beperkingen. En dus is iedere autobezitter gewoon de pineut.

Related Posts

19 mrt
Auto inkoop, bijvoorbeeld bij het inruilen van een voertuig.

Auto inkoop, dat is een term die verschillend kan worden uitgelegd, zowel vanuit de verkoper, als vanuit de koper zijn kant. De term auto inkoop, wordt natuurlijk meestal gebruikt als een garage, of een handelaar, één of meerdere auto’s wil inkopen, om deze vervolgens weer door te verkopen aan anderen, en om op die manier

21 nov
Schadeautos

Schadeautos kunnen een voordelige manier zijn, om een andere of nieuwe tweedehands auto te kopen, waarbij je natuurlijk wel erg op moet letten wat je koopt. Het zijn immers schadeautos waar we het over hebben, en de schade aan de auto kan simpelweg te groot zijn om er nog wat moois van te kunnen maken.

22 sep
Inruilwaarde auto

De inruilwaarde auto, dus simplistisch gezegd de waarde, als je een andere, vaak nieuwe, auto terug koopt, valt natuurlijk niet makkelijk te berekenen. Er spelen namelijk allerlei factoren een rol, die enerzijds met het in te ruilen voertuig te maken hebben, en anderzijds met de relatie tussen koper en verkoper. De Inruilwaarde auto bepalen De

Reacties

Geef een reactie