Belastingvrije auto. Een droom die iedereen heeft.

De belastingvrije auto. Een droom die natuurlijk iedere Nederlander van tijd tot tijd zal hebben, want wie wil er in Nederland niet de hoge kosten voor de wegenbelasting en de BPM omzeilen, en wie wil er nu niet rondrijden in een belastingvrije auto?

Maar voor de meeste voertuigen moet je in Nederland gewoon belasting betalen. Sterker nog, voor de meeste voertuigen wordt je in Nederland gewoon dubbel gepakt, en de wegenbelasting betalen, en bij de aanschaf veel BPM betalen.

De BPM, zeg maar de belasting die je moet betalen bij het kopen van een nieuwe auto, of ook als je een auto wilt importeren, die moet je altijd betalen.

Dat is gewoon de Nederlandse manier om iedereen als het ware te straffen voor het kopen van een nieuwe auto, want daarvoor hoef je niet in het buitenland te betalen. Daar kennen ze geen belasting over het kopen van een nieuwe auto.

Er is geen mogelijkheid om onder de BPM uit te komen, maar je kunt wel, afhankelijk welke nieuwe auto je koopt, en hoe millieuvriendelijk deze auto is, er zorg voor dragen dat je veel minder BPM hoeft te betalen.


Aantal eigenaren, APK vervaldatum, energielabel, dagwaarde weten?. Vul het kenteken hieronder in.


Er is geen belastingvrije auto

Dus het sprookje van een belastingvrije auto, dat sprookje loopt helaas erg slecht af. De belastingvrije auto bestaat niet, althans voor wat de BPM betreft.

Wel zijn er diverse mogelijkheden om geen, of veel minder wegenbelasting te hoeven betalen.

Minder betalen, dat doe je weer door een auto te kopen die minder CO2 uitstoot heeft, c.q. een kleinere motor heeft.

Want de wegenbelasting is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld de motorinhoud of de millieuvriendelijkheid.

Een echt belastingvrije auto, dat kan alleen als je in een auto van veertig jaar oud, of ouder gaat rondrijden. Een echte oldtimer dus.

Maar, eerlijk is eerlijk, en dat is ook de reden dat het een belastingvrije auto is, in een oldtimer ga je niet vele honderden kilometers rondrijden, want daar ben je natuurlijk erg zuing mee.

Een belastingvrije auto is dus wel mogelijk, maar de belastingvrije auto heeft ook veel beperkingen. En dus is iedere autobezitter gewoon de pineut.

Related Posts

10 mrt
Waardebepaling auto

De waardebepaling auto wordt normaliter gedaan op basis van onder andere de kilometerstand, het bouwjaar, type, model en merk, en de officieel aanwezige accessoires, en de waardebepaling auto wordt normaliter ook gedaan door een compleet onafhankelijke persoon, een onfahankelijk bedrijf, of, zoals dat tegenwoordig ook kan, door de tool op een website. Laten we bij

30 nov
Waarde auto bepalen, Vraag een taxatierapport aan

De waarde auto bepalen, dat is altijd een hele lastige opgave. Want waar kan je de waarde van een auto nu bepalen, of liever gezegd, laten bepalen? De doorsnee burger heeft geen verstand van de bepalende factoren voor de waardebepaling, we zijn immers niet allemaal deskundigen op het gebied van auto’s. Waarde auto bepalen Dus

24 okt
Aantal eigenaren voertuig

Het aantal eigenaren voertuig kan een belangrijke factor zijn, als je de waarde van een auto, een motor of een andere gemotoriseerd voertuig wilt bepalen. Want het aantal eigenaren voertuig is mede bepalend voor de inruilwaarde of de aankoopwaarde. Hoe meer bezitters de auto heeft gehad, hoe lager de waarde. Het aantal eigenaren voertuig is

Reacties

Geef een reactie