Belastingvrije auto. Een droom die iedereen heeft.

De belastingvrije auto. Een droom die natuurlijk iedere Nederlander van tijd tot tijd zal hebben, want wie wil er in Nederland niet de hoge kosten voor de wegenbelasting en de BPM omzeilen, en wie wil er nu niet rondrijden in een belastingvrije auto?

Maar voor de meeste voertuigen moet je in Nederland gewoon belasting betalen. Sterker nog, voor de meeste voertuigen wordt je in Nederland gewoon dubbel gepakt, en de wegenbelasting betalen, en bij de aanschaf veel BPM betalen.

De BPM, zeg maar de belasting die je moet betalen bij het kopen van een nieuwe auto, of ook als je een auto wilt importeren, die moet je altijd betalen.

Dat is gewoon de Nederlandse manier om iedereen als het ware te straffen voor het kopen van een nieuwe auto, want daarvoor hoef je niet in het buitenland te betalen. Daar kennen ze geen belasting over het kopen van een nieuwe auto.

Er is geen mogelijkheid om onder de BPM uit te komen, maar je kunt wel, afhankelijk welke nieuwe auto je koopt, en hoe millieuvriendelijk deze auto is, er zorg voor dragen dat je veel minder BPM hoeft te betalen.


Aantal eigenaren, APK vervaldatum, energielabel, dagwaarde weten?. Vul het kenteken hieronder in.


Er is geen belastingvrije auto

Dus het sprookje van een belastingvrije auto, dat sprookje loopt helaas erg slecht af. De belastingvrije auto bestaat niet, althans voor wat de BPM betreft.

Wel zijn er diverse mogelijkheden om geen, of veel minder wegenbelasting te hoeven betalen.

Minder betalen, dat doe je weer door een auto te kopen die minder CO2 uitstoot heeft, c.q. een kleinere motor heeft.

Want de wegenbelasting is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld de motorinhoud of de millieuvriendelijkheid.

Een echt belastingvrije auto, dat kan alleen als je in een auto van veertig jaar oud, of ouder gaat rondrijden. Een echte oldtimer dus.

Maar, eerlijk is eerlijk, en dat is ook de reden dat het een belastingvrije auto is, in een oldtimer ga je niet vele honderden kilometers rondrijden, want daar ben je natuurlijk erg zuing mee.

Een belastingvrije auto is dus wel mogelijk, maar de belastingvrije auto heeft ook veel beperkingen. En dus is iedere autobezitter gewoon de pineut.

Related Posts

16 okt
Taxatierapport. Als je alles wilt weten over een auto

Het taxatierapport, is een uitstekende manier om meer te weten te komen over de mooie auto die je bij de dealer hebt zien staan, en die je misschien wel wilt gaan kopen. Als je besluit om bij ons een auto te laten taxeren, dan mag je er van uit gaan, dat het taxatierapport wat wij

30 mrt
Auto importeren vanuit het buitenland

Een auto importeren vanuit het buitenland, zoals bijvoorbeeld Duitsland, kan op sommige momenten een goed, en vooral een goedkoop, alternatief zijn, in plaats van dezelfde auto kopen, tweedehands of nieuw. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat je altijd goedkoper uit bent. In de meeste andere landen zijn weliswaar nieuwe, en vaak ook tweedehands, auto’s goedkoper

19 feb
Kenteken natrekken. Helaas nog steeds, regelmatig nodig.

Het kenteken natrekken, is helaas nog steeds, regelmatig nodig. Je kunt er immers niet altijd blind op vertrouwen, dat een verkoper van een auto, of ander soort voertuig, netjes alles verteld bij een eventuele verkoop. Een kenteken natrekken kan dus soms nodig zijn, en het valt eigenlijk altijd aan te bevelen, voordat je een andere

Reacties

Geef een reactie