Belastingvrije auto. Een droom die iedereen heeft.

De belastingvrije auto. Een droom die natuurlijk iedere Nederlander van tijd tot tijd zal hebben, want wie wil er in Nederland niet de hoge kosten voor de wegenbelasting en de BPM omzeilen, en wie wil er nu niet rondrijden in een belastingvrije auto?

Maar voor de meeste voertuigen moet je in Nederland gewoon belasting betalen. Sterker nog, voor de meeste voertuigen wordt je in Nederland gewoon dubbel gepakt, en de wegenbelasting betalen, en bij de aanschaf veel BPM betalen.

De BPM, zeg maar de belasting die je moet betalen bij het kopen van een nieuwe auto, of ook als je een auto wilt importeren, die moet je altijd betalen.

Dat is gewoon de Nederlandse manier om iedereen als het ware te straffen voor het kopen van een nieuwe auto, want daarvoor hoef je niet in het buitenland te betalen. Daar kennen ze geen belasting over het kopen van een nieuwe auto.

Er is geen mogelijkheid om onder de BPM uit te komen, maar je kunt wel, afhankelijk welke nieuwe auto je koopt, en hoe millieuvriendelijk deze auto is, er zorg voor dragen dat je veel minder BPM hoeft te betalen.


Aantal eigenaren, APK vervaldatum, energielabel, dagwaarde weten?. Vul het kenteken hieronder in.


Er is geen belastingvrije auto

Dus het sprookje van een belastingvrije auto, dat sprookje loopt helaas erg slecht af. De belastingvrije auto bestaat niet, althans voor wat de BPM betreft.

Wel zijn er diverse mogelijkheden om geen, of veel minder wegenbelasting te hoeven betalen.

Minder betalen, dat doe je weer door een auto te kopen die minder CO2 uitstoot heeft, c.q. een kleinere motor heeft.

Want de wegenbelasting is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld de motorinhoud of de millieuvriendelijkheid.

Een echt belastingvrije auto, dat kan alleen als je in een auto van veertig jaar oud, of ouder gaat rondrijden. Een echte oldtimer dus.

Maar, eerlijk is eerlijk, en dat is ook de reden dat het een belastingvrije auto is, in een oldtimer ga je niet vele honderden kilometers rondrijden, want daar ben je natuurlijk erg zuing mee.

Een belastingvrije auto is dus wel mogelijk, maar de belastingvrije auto heeft ook veel beperkingen. En dus is iedere autobezitter gewoon de pineut.

Related Posts

30 mrt
Auto importeren vanuit het buitenland

Een auto importeren vanuit het buitenland, zoals bijvoorbeeld Duitsland, kan op sommige momenten een goed, en vooral een goedkoop, alternatief zijn, in plaats van dezelfde auto kopen, tweedehands of nieuw. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat je altijd goedkoper uit bent. In de meeste andere landen zijn weliswaar nieuwe, en vaak ook tweedehands, auto’s goedkoper

08 sep
Wat is mijn auto waard?

Dat is een vraag, die een gemiddelde autobezitter zich toch wel met enige regelmaat zal stellen, en het is een vraag die normaliter niet zo eenvoudig te beantwoorden is. Allereerst moet je je afvragen, welke waarde wil je weten, bij de vraag, Wat is mijn auto waard? Bedoel je de inruilwaarde, de waarde voor verzekering,

30 nov
Waarde auto bepalen, Vraag een taxatierapport aan

De waarde auto bepalen, dat is altijd een hele lastige opgave. Want waar kan je de waarde van een auto nu bepalen, of liever gezegd, laten bepalen? De doorsnee burger heeft geen verstand van de bepalende factoren voor de waardebepaling, we zijn immers niet allemaal deskundigen op het gebied van auto’s. Waarde auto bepalen Dus

Reacties

Geef een reactie